603 107 107

Wałek do jogi jest bardzo często wykorzystywanym przyrządem – dużo osób lubi pozycje leżące (;-).

Jedną z najbardziej ulubionych pozycji przez rzesze „joginów” jest supta-baddha-konasana, czyli złapany kąt.

Wałek do jogi i jego wykorzystanie

Wałek do Jogi przydatny jest elementem pomagającym osiągną pozycje relaksowe. Jest to pozycja relaksowa w której leżymy ze zgiętymi nogami i złączonymi podeszwami stóp. W tym przypadku tułów jest podparty na wałku wzdłuż kręgosłupa. Dodatkowo stopy są złapane paskiem, a pod głowę podłożony koc.

Pozycja viparita-dandasana

Następna pozycją w której wykorzystujemy bolstery jest viparita-dandasana. Jest to uproszczona wersja, pasywna. Krzyżujemy dwa wałki, górny powinien być wzdłuż kręgosłupa i na takim „krzyżu” się kładziemy. Okolica mostka i piersi powinna być najwyżej, głowa jest lekko odchylona do tyłu i spoczywa na wałku, biodra i nogi są na podłodze.

Wałek do Jogi można wykorzystywać jako siedzisko podwyższające nam biodra. Na zdjęciu jest maricyasana III należąca do grupy skrętów. Siedzimy na wałku co pomaga nam łatwiej wyprostować i wyciągnąć tułów. Siedząc przy ścianie można na niej oprzeć dłoń  i dzięki temu mocniej się skręcić.

Pozycje relaksowe

Na kolejnych zdjęciach mamy same pozycje relaksowe, przy czym w jednej z nich – pavanamukhtasanie opieramy przód tułowia a nie plecy jak w pozostałych o wałek. Gdy kładziemy się na wałku, to otwiera nam on tułów z przodu jak widać na kolejnych ilustracjach:

  • pozycja ryby – matsyasana,
  • nieboszczyk – savasana,
  • most – setu-bandha-sarvangasana; w tej pozycji oparte są biodra na dwóch skrzyżowanych wałkach (tak jak w pierwszej pozycji), co bardziej otwiera nam brzuch, pachwiny i przeponę.
  • leżący wojownik – supta-virasana.

Powinniśmy pamiętać, że mamy tendencję do odpuszczania sobie. Ogarnia nas lenistwo i często wykonujemy za dużo pozycji leżących, chociaż jest to ważna grupa ćwiczeń. Jednak powinny być dodatkiem do solidnej praktyki innych asan.

Fot.1 Skrzyżowane walki pod piersiowym odcinkiem kręgosłupa
Fot.2 Maricyasana III
Fot.2 Maricyasana III widok od tyłu
Fot.4 Supta virasana leżący wojownik
Fot.5 skłon do przodu
Fot. 6 setu bandha sarvangasanapozycja mostu
Fot. 7 Śavasana nieboszczyk

Newsletter JogaPomoce

Bądź poinformowany o nowych produktach, promocjach, nowych JogaPoradach jak wykorzystywać pomoce do jogi.

Szanujemy Twoją prywatność