Na jakiej wysokości trzeba zawieszać liny do jogi do trzech często wykonywanych ćwiczeń jogi:

  1. pies z głową do dołu
  2. joga kurunta
  3. viparita dandasana

Najpierw obejrzyj nagranie, jeśli jeszcze go nie widziałeś.

Adho mukha śvanasana pies z głową do dołu

Jest pięć wariantów tego psa na linach. Najczęściej robimy na dwóch linach na całą długość. O innych wariantach jest tutaj.

Uwaga

Panie w czasie miesiączki, kobiety w ciąży nie mogą robić w ten sposób.

Zaczep pierwszą linę na wysokość podniesionej ręki. Przełóż linę za szczebel drabinki lub hak i powstałe dwie połowy liny włóż jedna w drugą i ściągnij. Drugą linę za pierwszą założoną zaczep tak samo.

Przełóż linę przez głowę i tułów i umieść linę w pachwinach/dole brzucha. Stań tyłem do ściany tak, aby biodra były w tej samej odległości od ściany. Pochyl tułów i oprzyj dłonie na podłodze lub podpórce (gdy masz zalecenia). Następnie oprzyj pięty na ścianie lub pierwszym szczeblu drabinki. Wyprostuj kolana, wyciągnij tułów i ręce, rozluźnij głowę.

Joga kurunta ćwiczenie dynamiczne na linach

Zawieś dwie liny obok siebie na szerokość twoich barków. Wysokość zaczepienie musi być taka, że po zaczepieniu węzły lin (które będziesz trzymał dłońmi) muszą być na wysokości twoich bioder.

Stojąc tyłem do ściany złap za węzły lin, jedną nogą zrób krok do przodu, piętę drugiej nogi oprzyj o pierwszy szczebel lub ścianę (jak masz hak) i pochyl tułów zawieszając się na rękach. Następnie piętę nogi z przodu również oprzyj tak samo jak pierwszą. Trzymaj stopy na szerokość bioder.

W czasie wydechu przesuwaj tułów i głowę z stronę nóg wykonując wygięcie do przodu. Ten materiał powstał m.in. dlatego, że niektórzy za nisko zawieszali liny i uderzali w głową w podłogę 🙂

W czasie wdechu zaś wygnij się do tyłu. To jest jeden raz. Powtórz 10 razy.

UWAGA! Jeśli masz problemy z kręgosłupem lędźwiowym, to nie wykonuj skrajnych ruchów w wygięciu do przodu oraz tyłu. Zacznij od mniejszego zakresu i stopniowo go zwiększaj.

Zazwyczaj robimy trzy serie po 10 powtórzeń w serii.

Ćwiczenie to bardzo dobrze rozciąga i otwiera szczególnie pas barkowy, ale nie tylko.

Viparita dandasana

Liny jak z jogą kurunty – zdejmij jedną i zawieś ją za wiszącą drugą tak jak do psa na linach wcześniej.

Ułóż matę prostopadle do ściany. Oś maty musi być idealnie skorelowana z punktem zaczepienia pierwszej liny.

Przełóż drugą dolna linę przez głowę i tułów u umieść ją w biodrach. Ważne, żeby nie była za wysoko – bo będą cie boleć lędźwie. Musi być na środku kości krzyżowej.

Trzymając za linę dłońmi wychyl tułów do tyłu i postaw czubek głowy na ziemi. Potem połóż dłonie również jedna po drugiej na podłodze. W pełnej wersji zaplata się palce dłonie na tyle głowy jak w staniu na głowie I.

Podsumowanie

Ogólnie spośród tych trzy pozycji pierwszą, czyli psa można robić od razu. Jak przychodzą osoby do naszej szkoły i mają kilka minut przed rozpoczęciem zajęć, to wykonują psa na linach albo kładą się na plecach z nogami na ścianie. Druga i trzecia to nie jest najlepszy wybór jako oddzielne, pojedyncze ćwiczenie. Potrzebne jest ułożenie ćwiczeń w dobrej sekwencji.

Udanej praktyki, Leszek Kawa


Warning: Undefined array key "pages" in /home/klient.dhosting.pl/omsrodek/jogapomoce.pl/public_html/wp-content/plugins/facebook-messenger-customer-chat/facebook-messenger-customer-chat.php on line 178